Sunday, July 31, 2011

Kembali..Ramadhan

Dah lama x update blog ni..tiba2 tergerak nak aktifkan semula blog ni..ermm..kenapa ye?mungkin sbb nak isi masa lapang..tp xla jugak...ooo..semalam baru terjumpa lagu SaTu CiNtA dr kumpulan StarFiVe..aku bukan minat sangat artis nasyid luar ni..tp dengar lagu ni,best lak..ape lagi,hayatilah,kan..pastu,cari2 lirik lagunya untuk kucoret dalam blog yang dah lame tak dijenguk ni..

Memang kena betul,tepat pada masanya aku jumpa lagu ni..yela,dah nak puasa 1 Ramadhan kita esok,kan..ALHAMDULILLAH,syukur..Bila fikir2 balik,ada hikmahnya setiap yang berlaku,kan..mungkin Ramadhan kali ni membawa lebih pengertian dari Ramadhan yang lalu..Sayu jugak kudengar lagu ni..mungkinkah ini Ramadhanku yang terakhir? WALLAHUALAM..tidak bisa kutemui jawapannya...

InsyaALLAH, ini Ramadhan terakhir kulalui sebagai seorang yang berstatus bujang..hehe. Mudah2an Ramadhan akan datang (moga dipanjangkan usia kami) kulalui bersama insan tercinta.."Ramadhan ini, sama2 kita doa banyak2,solat sunat banyak2,solat hajat mudah2an dipermudahkan jalan jodoh kita,diberikan kesihatan yang baik, dipermudahkan urusan dan perjalanan hidup kita lagi2 dalam melayari bahtera rumah tangga nanti,moga tergolong dalam hamba2-NYA yang beriman.." teringatku pada kata2 tunangku baru2 ini.."Mudah2an sama2 kita doakan ye..InsyaALLAH.."balasku. Semestinya aku dan dia sama2 doakan yang terbaik untuk kami..

SaTu CiNtA

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s'gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku....... Keimananku.......

Engkau satu cinta
Yang s'lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang dalam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan.......

Oh Tuhan .... s'lamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan .... jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia


Album : Satu Cinta
Munsyid : StartFive
http://liriknasyid.com